Не е от значение това, дали ръководите онлайн магазин от дълго време, или наскоро сте решили да започнете този вид търговия. Вие със сигурност сте премисляли добре и момента, в който трябва да откриете подходящ склад за стоката си. Навременната доставка до вашите клиенти е изключително важна и за това е задължително да се съобразите със стратегията си за изпълняване на поръчки. За това нека подробно разгледаме въпросът какво е фулфилмънт и как може да ви помогне с оптимизацията на бизнеса.

Какво е фулфилмънт?

Думата произлиза от английски език. Тя включва всички етапи от приемането на поръчките, през обработването, съхранението и пакетирането им, до изпращането до крайния потребител. С други думи това значи целият процес свързан с обслужването на един електронен магазин.

Кои са основните дейности, които са включени в услугата фулфилмънт?

След като вече разяснихме какво е фулфилмънт, сега ще разгледаме и дейностите, които изпълнява. Това дали за вашия бизнес използвате фулфилмънт център, или извършвате всичко вътрефирмено, стъпките, през които преминават продуктите ви са почти еднакви. Те включват:

Какво е фулфилмънт

  • Получаване на продукти – те могат да бъдат доставени от производител, или търговец на едро;
  • Съхранение – Изключително важно е мястото, на което държите стоката си, да бъде добре подредено. Това ще ви гарантира спокойствие и бързи действия при опаковането и изпращането;
  • Обработка на поръчките – тук е включена клиентската поръчка и изпълняването на стъпките за нейното завършване;
  • Събиране на поръчка – процесът, при който поръчката се взима от склада и се подготвя за доставка;
  • Опаковане – продуктите се събират и пакетират, за да бъдат готови за изпращане;
  • Доставка – след като сте изпълнили горните точки, е време пратката да напусне склада и да потегли към клиента. Начините за транспортиране са няколко и включват куриер, транспортна фирма, собствен транспорт и др.
  • Върнати пратки – Това, че една пратка е стигнала до клиента, не значи, че доставката е изпълнена. Има вариант, при който клиентът може да върне пратката.

Защо да изберете фулфилмънт за Вашия бизнес?

Сезонна гъвкавост – направените проучвания през последните години показват, че най-голям брой пратки се изпращат в края на годината. Ако трябва да бъдем по-конкретни, 20% от всички пратки на онлайн магазините се извършват в периода 01 ноември – 31 декември. Това е изключително голям обем от работа и дори най-опитните търговци са наясно, че вероятността в този период от годината да наемат временни работници, е напълно реална и наложителна.

Ако изберете да работите с фулфилмънт център, това ще позволи на търговците да избегнат разхода за сезонни работници, обучение на стажанти, или закупуването на нови машини. Единственото, което търговецът ще трябва да гарантира, е, че в склада ще има наличност на продукта и всичко ще бъде изпратено на време.

Достигането до нови пазари – не е от значение това, дали сте малък или голям онлайн магазин. Използвайки фулфилмънт услуга, вие може да разширите бизнеса до нови пазари. Това може д се случи без да се налага да инвестирате в наемането на нови служители или закупуването на машини. Услугата Fulfilled by Sendica ще ви даде възможност за продажба на вашия продукт и в много и нови страни!

Заключение

След като вече знаем какво е фулфилмънт, можем да завършим с едно интересно проучване за заключение. Статистиката показва, че през последните години онлайн продажбите в целия свят се равняват на 14,1% от всички продажби. Това е равно на оборот от над 3 трилиона долара, а очакванията са, че до 2023 година процентът ще се повиши до 22%.

Във времената, в които живеем в момента, все повече търговци използват онлайн търговия. Това, което те трябва да подсигурят, е качествен продукт, адекватното му позициониране на пазара, достигането до правилните клиенти, продажбата. Последно, но не по важност – подготовката на пратката и изпращането до клиента – това, което Sendica прави най-добре.

За повече информация винаги може да се свържете с нас на телефон 0877 33 58 44, чрез e-mail office@sendica.bg или попълвайки нашата форма за контакт.

А какви нови ДДС правила бяха наложени за Европейския съюз може да прочетете в нашата статия по темата.