По данни на различни големи онлайн магазини, във всеки от тях има над 60% изоставени колички, като по-големият процент е от мобилните телефони. В статията по-долу ние от Sendica ще обясним защо и как да се справим с изоставените колички.
Какво е изоставена количка?
Това се случва, когато даден клиент добави продукти в количката си, но после не завърши поръчката. Често се случва да добавят продукти в количката, но после да размислят и да излязат от магазина, без да изтрият продуктите например.
Подобен феномен се наблюдава по редица причини. Най-разпространената е от любопитство. Клиентът харесва няколко артикула и ги добавя, за да види каква ще е крайната цена и как това ще се отрази на доставката. Или пък се е разсеял с нещо друго и после е забравил да довърши поръчката.
Да възстановим или да не възстановим?
Ако притежавате онлайн магазин е много важно да имате функция за възстановяване на изоставените колички. Ще попитате защо? Поради ред причини.
На първо място това ще ви помогне да увеличите продажбите си. Както пояснихме по-горе клиентът може просто да се е разсеял и да е забравил. Напомнете му. Изпратете му имейл с продуктите в количката. В днешно време повечето клиенти влизат в онлайн магазините с профила си в Google, Facebook или Instagram. Важно е да използвате успешно и социалните мрежи за напомняне съдържанието на изоставените колички.
Възстановяването на изоставените колички помага и за по-ефективното събиране на данни за анализ на продажбите ви. Така например ако продавате в чужбина и в една и съща страна се наблюдава висок процент изоставени колички, то може би цените ви за доставка са твърде високи. Може да проследявате и успеха на промоциите, които правите. Събирането на данни и анализирането им ще ви помогне да подобрите бизнеса си и следователно да повишите печалбите.
Много собственици на онлайн магазини мислят, че щом количката е изоставена, няма смисъл да се прави каквото и да било, клиентът очевидно не иска да купува. Това често е погрешно. Възстановете количката, изпратете имейл, напомнете за себе си, дайте някаква отстъпка на клиента. Това ще го кара да се връща към вас в бъдеще.
Приложения за възстановяване на колички
Съществуват няколко доста ефективни приложения за възстановяване, които вие може да използвате във вашите онлайн магазини.
Consistent Cart
Това приложение дава възможност на клиентите да запазват продуктите в количките, дори и когато използват различни устройства. Една от хубавите функции е, че автоматично изпраща имейли и нотификации за изоставените колички.
Web Browser Push Notifications
С това приложение клиентите получават напомняния 20 минути, 1 час и 24 часа след като са изоставили количката си.
Abandoned Cart Recovery
С него може да зададете изпращането на автоматични имейли за възстановяване на количката. В този имейл има и снимка на продукта заедно с информация за него.
Abandoned Cart Messenger
Това приложение възстановява количката с Facebook Messenger. За да работи приложението, клиентите трябва да са добавили вашата бизнес страница във Facebook.
Стратегии за намаляване на изоставените колички
- Предлагайте безплатна доставка
Предлагайки безплатна доставка над определена сума, може да повишите продажбите ви, както и да намали процента на хора, които изоставят количките си.
- Създаване на профил
Не насилвайте хората да си създават профил. В днешно време всеки един от нас има профили на толкова много места, че сигурно не си спомняме и половината от тях. Предлагайте и закупуване без регистрация.
- Намаления и отстъпки
Онлайн магазинът ви има рожден ден? Днес е Денят на жената? Предстои голям празник? Предлагайте отстъпки, анонсирайте ги на сайта и в социалните мрежи. Когато има отстъпка, вероятността клиентът да изостави количката си е по-малък.
- Сигурност на сайта
Ако вашият сайт не е достатъчно сигурен, браузърът на клиента ви ще покаже това. Следователно рискът от изоставена количка е много по-голям.
- Снимка на продукта при плащане
Клиентът ви вече е стигнал до страницата за потвърждаване и плащане. Но вижда само имената на продуктите. Пазарувал е известно време и може да е забравил какво точно е поръчал. Включите и снимки на продуктите, които е избрал. Така вероятността той да се върне назад, за да ги провери и съответно да изостави количката е много по-малък.
С възстановяването на изоставените колички вие давате възможност на магазина си да се разрасне, да увеличи продажбите и удовлетвореността на клиента. Така ще изградите един много по-устойчив бизнес, който ще печели клиенти в дългосрочен план.
С възстановяването на изоставените колички вие давате възможност на магазина си да се разрасне, да увеличи продажбите и удовлетвореността на клиента. Така ще изградите един много по-устойчив бизнес, който ще печели клиенти в дългосрочен план.
А ако търсите начин да подобрите комуникацията си с клиентите, а с това и качеството на вашата услуга, тогава ви препоръчваме нашата статия по темата.